středa 22. března 2017

 POSELSTVÍ BLOGU


Jednoho dne, velice dávno jsem si založila blog.

Důvod byl ten, že jsem chtěla aby mě psaní článků naplňovalo, abych aspoň prostřednictvím textu mohla sdělit své postřehy a názory jak z knižního tak z reálného života.Jelikož mě doma ohledně knih nikdo neposlouchá a celá moje rodina tvrdí, že je čtení sice hezká záliba ale nesmí se to přehánět, jinak je to prý ztráta času.

Musím přiznat, že knihy opravdu sežerou strašně moc času, který by jste mohli věnovat něčemu jinému, ale není to rozhodně ztráta času.
Ztráta času je podle mě třeba dlouhé a dlouhé čekání u pokladny v obchodě, kterých je tam víc než dost ale když je nejvíce zákazníků tak jsou jako naschvál otevřeny jen dvě. Tohle nám žere také čas a navíc z toho skoro hodinového čekání nic nemáme, nijak nás to neobohacuje. 

Na rozdíl od čekání u pokladny a dalších příkladů mrhání časem, nás knihy obohacují znalostmi, příjemným mnohdy nevšedním zážitkem, dobrodružstvími a příhodami, které bychom jinak nezažili.

Obyčejný člověk, který knihu vezme do ruky jen kvůli tomu aby se podíval na obálku nebo na to jak kniha vypadá uvnitř ale nezajímá ho anotace ani obsah (nečtenář), tomu přijdou ty nekonečné řádky slov jako zbytečné. Takový člověk mnohdy může říkat, že by ho opravdu zajímalo co z toho čtení vlastně máme. 

Čím nás ta hromada slov může bavit? 
Většina totiž neví, že za tou hromadou slov se ukrývá nějaký velký příběh a musíte číst aby jste to pochopili. Díky naší představivosti a fantazii si můžeme v naší hlavě u čtení představovat děj jako film, a to ještě zvyšuje nadšení a zlepšuje dojem z knihy.


Já se nerozhodla že budu čtenář, knihy mě prostě a jednoduše vlákaly do světa příběhů a já se jen rozhodla je následovat a prožívat tak další a další dech beroucí příběhy. Netroufám si také tvrdit, že všechny knihy jsem vždy hodnotila kladně, protože i já mám svůj vkus a některé knihy také občas nedočtu či mě dokonce ani nezaujmou. 


Ale nejlepší na knihách je právě to že jich je nepřeberné množství a to jak žánrů tak i jednotlivých titulů a sérií, takže mohu s klidem v duši říct že si vybere opravdu každý. Takže když jsem i já jako čtenář zklamána z některé knihy, tak nevěším hlavu a dávám šanci dalším titulům a opět jsem z některých nadšená a z některých méně. 


Poselstvím tohoto blogu je sdílet s vámi své názory a postřehy ať už kolem knih nebo něčeho jiného, ale hlavně vám některým ukázat že je čtení opravdu zábava a ne jen povinnost.


Doufám, že se brzy uvidíme u dalšího článku :) Přeji vám krásný zbytek dne :)
Vaše čtenářka 

4 komentáře:

  1. Ty bys mohla z fleku napsat knihu třeba právě o tom, proč číst. Konečně jsi nám odhalila ten neuvěřitelný talent,který jsi v sobě doposud ukrývala. Jen tak dál,Lucinko! 💕😚

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji mockrát <3 Já mám takovou radost :) Netušila jsem, že se to bude líbit :)

      Vymazat
  2. Pěkný článek. :) (Jen jestli mohu - chybí tam docela dost čárek a trochu to ruší.)

    Jinak - já třeba nepovažuji za ztrátu času de facto nic. Hodně lidí mi třeba říká, že ztrácím čas dojížděním do školy - osobně si to ale nemyslím, protože pořád ten čas dokážu nějak využít (čtu si, učím se,...). A i to čekání se dá využít - rozmyslet si, co budu dělat pak, naplánovat si další týden, uspořádat si myšlenky. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuji moc jak za upozornění, tak za ohodnocení článku :)
    A také za váš názor :)
    Budu se snažit se s čárkami zlepšit :)

    OdpovědětVymazat