sobota 6. května 2017

Recenze : Hvězdy nám nepřály

Autor : John Green
Originální název : The Fault in Our Stars
Nakladatelství : YOLI
Rok vydání : 2014
Počet stran : 240
Vazba knihy : Brožovaná


ANOTACE :

Zajímavá a citlivá knížka o šestnáctileté Hazel, která trpí rakovinou a sblíží se s Augustem, jemuž se podařilo tuto nemoc překonat. Ti dva mladí lidé se výborně doplňují, a navíc je spojuje originální pohled na život i na chorobu, která je postihla. "Nejvtipnější smutný příběh" je napsán s mimořádným stylem pro humor a sarkasmus a díky autorovu vypravěčskému talentu vyznívá velmi působivě.

MŮJ NÁZOR :

Hazel Grace Lancaster je šestnáctiletá dívka, která má rakovinu a neustále čte tu samou knihu.
CÍSAŘSKÝ NEDUH, takto se jmenuje ta kniha, vypráví příběh o dívce s rakovinou.
Matka Hazel neustále nutí aby začala chodit mezi lidi se stejnou nemocí, do podpůrné skupiny.
Hazel se nechá přesvědčit a s odporem jedno odpoledne jde na schůzku podpůrné skupiny.
Potkává tam sedmnáctiletého kluka Augusta Waterse, který měl dříve rakovinu a přišel o nohu.
Postupně se poznávají víc a víc a z přátelství se stane láska.

Vím, že snad každý už tuhle knihu zná a četl ji a nebo aspoň viděl film.
V době kdy jsem já tuto knihu četla už kolem ní nebyl takový poprask, ale i přesto se o ní docela dost mluvilo.
Četla jsem Hvězdy v roce 2015 a musím říct, že tenkrát pro mě byla naprostou bombou.
V té době jsem totiž ještě skoro vůbec nečetla a neznala jsem moc knih.
Celkově byl rok 2015 pro mě takovým rokem objevů.
Objevila jsem knižní youtube, knižní blogy, Databázi knih, spousty zajímavých knih a poprvé jsem objednala knihy z eshopu.

Kdybych Hvězdy nám nepřály recenzovala v roce 2015, tak bych jí dala plný počet hvězd a psala bych jak jsem z ní nadšená.
Bohužel po dvou letech a dlouhém zamyšlení jsem zjistila, že mě tento příběh už tolik nebere a je daleko víc lepších knih.
Možná je to tím, že už mě tolik neláká číst knížku o dívce s rakovinou, která ráda čte knihu o dívce s rakovinou a náhodou se ze dne na den z jejího života stane love story, jakou svět nezažil a každý by jí její lásku a kluka mohl závidět.


Takže můj názor je takový, že možná pro ty co tenhle příběh neznají a moc nečtou to může být krásné a záživné.

Pro člověka, který je už zhýčkaný jinými daleko lepšími knihami to však záživné není.
Také bych řekla, že kniha je spíše pro mladší, možná je více zaujme.


Zase nechci říct, že kniha stojí za nic, ale na druhou stranu nepatří mezi ty nejlepší kousky, které jsem četla.
U knihy jsem brečela, ale nevím jestli bych u ní brečela i kdybych ji četla znovu.
Každopádně si myslím, že by jste si ji měli přečíst pokud chcete něco co je všude profláknuté a každý to zná.

Ale pokud vás tento příběh ani tolik neláká, tak když si jej nepřečtete o nic nepřijdete.
Zkrátka a dobře Hvězdy jsou už taková klasika mezi Young adult, které dříve četl každý a kdo je nečetl nebo neviděl jako by nežil.
Myslím si, že v dnešní době už je dost daleko lepších knih a čte se něco jiného, co je oblíbené.

Prostě každá doba má jinou éru knih a filmů a záleží jen na vás, jestli se jí budete držet nebo vystoupíte z davu a budete si číst, co chcete.
Já nikdy nešla s davem a všechny éry jsem tak nějak prošvihla.
U nás v 6. třídě Hvězdy četla snad každá holka a všechny mi je naprosto vnucovaly.

Když se mluví o této knize nikdy to není úplně moje téma, protože si myslím, že kolem této knihy už moc není o čem mluvit.
Skoro všichni totiž ví, jak tato kniha skončí a tak nikdy nevím co mám říkat.

Hodnocení : 3/5 hvězdiček












Děkuji mockrát za to, že jste si mou recenzi přečetli.
Určitě mi napište do komentářů váš názor na tuto knihu, velmi mě to zajímá.
Budu se na vás těšit zase u dalšího článku.
Přeji vám krásný den s nějakou skvělou knihou.
Zase se nám pokazilo počasí na čtení venku, tak snad se brzy zase vyjasní :)
Ale já jsem nemocná, takže čekejte více článků.
Vaše čtenářka :)

6 komentářů:

  1. Lucí, knížku mám doma už přes asi 3 roky a stále nepřečtená. Osuda jak Brno. :D Ty máš tak krásné recenze a tahle není vyjímkou :) Luci, gratuluju k spolupracím. Jsi úžasná a jsem na tebe hrdá kamarádko moje :)

    OdpovědětVymazat
  2. Hvězdy nám nepřály byla kniha, která mi ukázala žánr YA, takže u mě má v srdci své místo - i když vím, že není dokonalá ;)
    Marky (Books are my life...)

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Lucinko! Moc hezká recenze! Já jsem knihu zatím nečetla, přestože ji mám doma už dlouho. Film jsem viděla, ale že by se mi nějak vryl do paměti... to říct opravdu nemůžu :-(
    Měj se hezky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Leničko <3 Mockrát děkuji :) Měj se krásně

      Vymazat