neděle 16. dubna 2017

Recenze : Doteky života 


Autorka : Barbora Dvorecká
Ilustrace : Iveta Autratová
Nakladatelství : Klika
Rok vydání : 2015
Počet stran :168
Vazba knihy : Vázaná


Anotace : 

Kolikrát musí člověk utíkat před rozzuřeným býkem, nabrat si močůvku do bot nebo spadnout z koně, než usoudí, že je čas změnit zaměstnání? Jak chytá zloděje nešikovný detektiv? Kolik lásky potřebuje týraný pes, aby znovu začal věřit lidem, jak se jezdí kamionem s ohařem, vyjednává s počítačem nebo zavařuje dýně, a proč někdo vždycky najde zvíře - o tomhle všem vypráví povídky autorky, žijící na šumavské samotě.


Příběhy plné smíchu i bolesti vás pobaví, dojmou a přesvědčí, že i v obyčejném životě se dějí neobyčejné věci.



MOJE PRVNÍ SETKÁNÍ S KNIHOU :


Byl normální den jako každý jiný a já měla v odběrech nové Knihodojmy od Rodaw z Knihánkova.

Knihodojmy se tentokrát týkaly knihy Doteky života od autorky Barbory Dvorecké.
Irenka mluvila o knize velice krásně a popisovala ji jakou milou knížečku povídek o zvířátkách a o životě.

Doteky života mě tedy velice zaujaly a já si je vyhledala na Databázi knih.
Po bližším zkoumání knihy už jsem měla jasno, že si ji chci koupit a přečíst.

A pak jsem na ni po nějaké době při té haldě ostatních knih zapomněla.
Můj seznam " Chci si koupit a přečíst " je totiž tak obrovský, protože neustále vychází skvělé knihy.


JAK SE KE MNĚ KNIHA DOSTALA :


Na začátku března jsem na svém blogu zveřejnila svůj asi 3. článek a sdílela to na sociálních sítích.
A za chvíli mě o přátelství žádala samotná autorka Barunka Dvorecká.

V tu chvíli mi úplně došla slova, protože jsem si vzpomněla na její knihu.
S radostí jsem tak žádost přijala a během chvilky poznala jak je Barunka strašně milá a prostě úžasná.

Poté, co jsem zveřejnila svůj další článek, pamatuji si že to bylo v neděli dopoledne (přesný datum nevím), tak jsem obdržela zprávu, zda bych nepřijala Doteky života jako recenzní výtisk.

Musím říct, že tohle mě opravdu překvapilo až šokovalo - v dobrém slova smyslu.
Samozřejmě, že jsem nabídku přijala, protože tohle se neodmítá.
Kniha mi přišla hned po dvou dnech a já tak hned začala číst.


MŮJ NÁZOR NA KNIHU :



Kniha obsahuje plno povídek z autorčina života, ve kterých většinou hrají největší roli zvířata.

Povídky mě oslovily z toho důvodu, že já sama jsem velký milovník zvířat, hlavně koní.
Čtení mě už od začátku první věty naprosto nepopsatelně bavilo a byla jsem velice překvapená, jak čtivý je autorčin styl.

Knížka vás prostě vtáhne a nepustí.

Většina povídek je právě o pejscích a o koních, některé vás rozesmějí, jiné dojmou nebo dokonce rozpláčou.
Mezi povídkami jsou tzv. Doteky, to jsou i jen několika řádkové útržky a momenty, které mají vlastnost se vás opravdu dotknout. 
Já s touto knihou strávila pouhé tři dny a díky skvělému počasí a této knize jsem si to naprosto užívala. 

Musím taky podotknout, že kniha má tu vlastnost vrátit vám zpět chuť do čtení.
Já měla například před čtením Doteků života čtecí krizi, ale tahle kniha mi dokázala vrátit chuť číst.
Toto je rozhodně taky obrovský plus, který ráda této knize přidělím.

Knížka je podle mě naprosto skvělá, perfektně čtivá, zábavná, dojemná a prostě úžasná knížka na odpočinek a zlepšení dne.

Tuto knížku velice doporučuji a to hlavně milovníkům zvířat, ale také třeba lidem, kteří čtou rádi povídky ze života jiných lidí a zvířat.
Já si nejvíce oblíbila povídku Nejbližší hvězda, která je skvělá.




Oceňuji taky nádherné ilustrace, které knihu úžasně doplňují a ještě zlepšují celkový dojem a zážitek ze čtení.

Knížku jsem určitě nečetla poprvé a naposledy, ráda se k ní budu vracet.
Troufnu si říct, že to je jedna z nejlepších knih, které jsem kdy četla.
A navíc jsem zjistila, že by již v září - říjnu měla vyjít další kniha od autorky a moc se na ni těším.


Hodnocení :  5 / 5 hvězdiček











Doufám, že vás kniha třeba zaujala a také si ji přečtete.
Pokud už jste ji četli, tak mi určitě napište, jestli se mnou souhlasíte, popřípadě jaká je vaše nejoblíbenější povídka z této knihy.
Také bych byla moc ráda, kdyby jste mi napsali co teď čtete a jak vás to baví.

Přeji vám krásné Velikonoce a brzy na viděnou u dalšího článku.
Vaše čtenářka :)

2 komentáře:

  1. No Lucy, skvělá recenze a ten nápad s hvězdičkami je boží ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Juuu moc děkuji Terezko <3 :) Já nevěděla jestli dávat hvězdičky nebo procenta a pak jsem našla doma tyhle :)

      Vymazat