úterý 28. března 2017

KNIHY, KTERÉ MĚ PŘIVEDLY KE ČTENÍ 1 


Minule jsem vám povídala o tom, jak jsem propadla knihám.
A dnes bych vám chtěla povědět, které knihy mě přivedly ke čtení. 
Povídání o těchto knihách rozdělím do více dílů, protože je jich opravdu hodně.
Dnes bych se tedy chtěla věnovat prvním třem knihám, které mě přiváděly ke čtení v dětství.

Úplně první knihy, které byly v mém životě si nepamatuji ani já ani rodiče, takže začnu těmi o kterých vím, že jsem je četla a také o nějakých mých oblíbených dětských knihách.
Nebudou však popořadě, máme většinu doma v rodinné mini knihovničce a tak je vytahám a vyfotím, nějakou začnu a nějakou skončím.


1) POVÍDÁNÍ O PEJSKOVI A KOČIČCE 


Už v minulém článku jsem tuto knihu zmínila jako jednu z knížek, které jsem musela číst do školy.
Malá ochutnávka 
Když jsem ji teď po dlouhé době otevřela, vrátily se mi zpátky časy mých dětských let a krásné chvíle večerního čtení rodičům.

Příhody pejska a kočičky jsou doprovázeny nádhernými ilustracemi.
A já jsem si jako malá kromě knihy zamilovala také DVD s jejich trampotami.
Povídání o pejskovi a kočičce je podle mě taková klasika, která by ani dětem v dnešní době neměla chybět.
Protože právě na téhle knize je vtipně poukázáno na to, jak to dopadne když spolu pejsek a kočička hospodaří.
Některé jejich příhody skončily katastrofou, třeba ten jejich slavný dort co spolu pekli si ani nechci představovat v realitě.
Ale příběhy jsou tu většinou legrační, takže pobaví jak děti tak i dospělé :)
Tuhle knížku si prostě každý zamiluje.


2) DÍVKA NA KOŠTĚTI


Každý z nás určitě zná tenhle film, který je jedním z těch na které se vždy ráda podívám.

Knížku doma máme již dlouhá léta a vždy když jsem měla chuť si příběh Saxány zopakovat, tak jsem prostě sáhla po knížce.

Ještě k tomu je tato kniha doplněna nádhernými fotografiemi z filmu, které příběh krásně doplňují. Mimo fotografie knihu ještě dokreslují sem tam nějaké vtipné ilustrace.
Knížka je navíc maličká, takže padne krásně do ruky. Taková ideální knížka na cestování, která se díky pevné vazbě nezničí a zpříjemní dětem například dlouhou cestu vlakem. 
Protože si děti v této knize dokáží listovat hodiny a prohlížet si jednotlivé fotografie.
                                                                                                                                                             


3) HONZÍKOVA CESTA


Honzíkova cesta je jedna z nejoblíbenějších knih mého dětství.
Také jsem ji četla do školy a musím říct, že mě tato kniha baví dodnes.
Přečetla jsem ji za svůj život již několikrát a vždy když ji čtu pociťuji takovou nostalgii. Tato kniha má jednoduchý, pochopitelný děj. Navíc ji také doplňují nádherné barevné ilustrace a s knihou poznává malý čtenář plno zvířátek a také život na vesnici.
Tato kniha je krásná a zaslouží si, aby ji děti četli.


Tak to byly první tři knihy mého dětství, kterým chci vzdát dík za to, že díky nim mě čtení začalo bavit. Určitě však nejsou posledními a brzy můžete čekat článek o dalších třech knihách :) 

Bude více dílů Knih, které mě přivedly ke čtení, protože je jich docela dost a nejsou všechny jen dětskými knihami.

Určitě mi napište jaké knihy přivedly ke čtení vás, popřípadě které z dětských knih máte rádi dodnes.
Také mi můžete napsat v kolika letech se z vás stali knihomolové a jak dlouho se již věnujete knihám.

Děkuji vám mockrát za to, že mé články čtete a mějte se krásně.
Vaše čtenářka

2 komentáře:

  1. pejsek a kočička moje úplně první česká pohádka, bohužel jsem nechápala jak pejsek a kočička dokázali péct dort, až když jsem pochopila smysl českých pohádek. Honzíkova cesta byla druhá a byla mojí nejoblíbenější pak heidi děvčátko z hor <3
    All about Candys life

    OdpovědětVymazat